Direct naar de inhoud van deze pagina

Handleiding organisaties

Je mag natuurlijk altijd contact met ons opnemen als het niet lukt om een account aan te maken, maar wellicht lukt het met deze handleiding ook.

Handleiding organisaties

Aan de slag met Westlandvoorelkaar: een praktische handleiding voor organisaties

Ben je actief in een vrijwilligersorganisatie of professionele organisatie en wil je aan de slag met Westlandvoorelkaar? In deze handleiding vind je beknopt de belangrijkste stappen om je te kunnen registreren op de website, je hulpvraag of hulpaanbod te plaatsen, te kunnen reageren en je gegevens te beheren.

Stap 1. Registreren

  • Ga naar registreren
  • Geef hier aan dat je de website met een professioneel account wilt gebruiken: hulp zoeken, hulp aanbieden of beiden namens een organisatie of cliënt. Onder 'organisatie' verstaan we niet- particulieren: een zorg- of welzijnsorganisatie, stichting, vereniging, wijkraad etc.
  • Vul eerst jouw persoonlijke gegevens in.
  • Jouw persoonlijke profiel kun je koppelen aan een organisatie door je organisatie op te zoeken. Bestaat deze nog niet? Klik dan op 'Mijn organisatie staat er niet tussen'.
  • Vul de organisatie gegevens zo compleet mogelijk in. Dit is het visitekaartje van je organisatie!
  • Na je registratie ben je aangemeld en kun je direct aan de slag. Je ontvangt een e-mail met een de-activatie link, mocht je jouw registratie ongedaan willen maken.

Tip: alleen je voornaam is zichtbaar op Westlandvoorelkaar i.v.m. de privacy. Kies dus een handige voornaam b.v. "Ingrid, coördinator vrijwilligers".

Stap 2. Hulpvraag of hulpaanbod plaatsen

  • Log in op Westlandvoorelkaar (klik rechtsboven in het scherm op 'Inloggen | Registreren') met je e-mail adres en wachtwoord. Klik rechtsboven op 'Mijn Pagina'.
  • Hulpvraag plaatsen: klik in het menu links op 'Mijn hulpvragen' en vervolgens op 'Plaats een hulpvraag'. Vul de invoervelden over je hulpvraag zo duidelijk mogelijk in. Hoe meer informatie er ingevuld is, des te groter is de kans op een succesvolle match.
  • Hulpaanbod plaatsen: zie vorige stap, maar klik in plaats daarvan op het menu item 'Mijn hulpaanbod'. Het hulpaanbod vormt samen een sociale kaart van de omgeving. Het is bovendien een mooie manier om jouw organisatie (letterlijk en figuurlijk) op de kaart te zetten!

Stap 3. Reacties en beheer

  • Log in op Westlandvoorelkaar en ga naar 'Mijn Pagina'.
  • Met het navigatiemenu beheer je ontvangen berichten, geplaatste hulpvragen, geplaatst hulpaanbod, bedankjes & aanbevelingen, bewaarde hulpvragen/aanbod, je profiel en je instellingen.
  • Je ontvangt altijd een e-mail én een melding in 'Mijn Pagina' bij een nieuw bericht.

Tip: houd nettiquette en veiligheid in het oog. Lees voor meer informatie verder bij gedragsregels.

Download deze handleiding in PDF.